ZŁOTY ESZELON & VIOLETOWA GWARDIA


#1 2008-04-04 07:56:12

mlodyRTW

Moderator

2641987
Zarejestrowany: 2008-03-12
Posty: 92

Przejmowanie/zakładanie osad - sloty w rezydencji i pałacu - Claymore

W tym temacie postaram się wam przybliżyć czym są sloty i jak należy nimi rozsądnie gospodarować by ułatwić sobie przejmowanie osad. Pokrótce też postaram się wytłumaczyć nowicjuszom jak efektywnie przejąć osadę. Będę operował terminologią rzymską dlatego używając terminu konsul mam na myśli też wodza i herszta.


SLOTY :

REZYDENCJA : Posiada 2 sloty - pierwszy na 10 lvl drugi na 20lvl

PAŁAC : Posiada 3 sloty - pierwszy na 10 lvl drugi na 15 lvl trzeci na 20 lvl

Odnośnie pałacu chcę obalić pewien schemat - nie musi on wcale znajdować się w naszej
stolicy - oczywiście jest potrzebny by przenieść stolicę ale można go zaraz zburzyć i dodatkowo nie trzeba nawet budować na tym miejscu rezydencji, bo stolicy i tak nam nikt nie przejmie, a zyskujemy bardzo cenną działkę budowlaną. PAŁAC POWINIEN ZNAJDOWAĆ SIĘ W WIOSCE GDZIE PLANUJEMY SZKOLIĆ NASZEGO GŁÓWNEGO OFFA (Jak jest to przy okazji stolica to problem mamy z głowy).

ZWALNIANIE SLOTÓW

Najlepiej to przedstawić na przykładzie : Mamy trzy wioski : A B C. Z wioski A założyliśmy wioskę B. Później z wioski B założyliśmy jeszcze wioskę C.

Sloty dla każdej wioski będą wyglądały następująco ( podobnie to widać w statystykach konta plus w zakładce PK ) Po lewej ilość zajętych slotów / po prawej ogólna ilość slotów.

A : PAŁAC 20 lvl SLOTY 1/3
B : REZYDENCJA 10 lvl SLOTY 1/1
C : REZYDENCJA 10 lvl SLOTY 0/1

W wiosce A mamy naszego głównego offa i dwóch konsulów, a chcielibyśmy dołączyć jeszcze trzeciego. Dlatego musimy sami sobie przejąć wioskę B z wioski C - po prostu burzymy rezydencję i wysyłamy konsula jako atak z wioski B na C (oczywiście pamiętając o obstawie przynajmniej kilkunastu jednostek).
Możemy też sprawę przyspieszyć obniżając zadowolenie w wiosce B atakami konsuli z wioski A - tylko należy uważać by ten z A nie przejął przypadkiem wioski B bo stracimy niepotrzebnie konsula, a układ slotów nie zmieni się.

Po samo przejęciu sytuacja będzie wyglądała następująco :

A : PAŁAC 20 lvl SLOTY 0/3
B : REZYDENCJA 0 lvl SLOTY 1/0
C : REZYDENCJA 10 lvl SLOTY 1/1

Jak widać w wiosce A możemy spokojnie wybudować trzeciego konsula.
W wiosce B mamy sytuację 1/0 - to w praktyce oznacza tylko tyle że nawet nie posiadając rezydencji mamy jednego slota dalej zajętego.


SKUTKI SAMO PRZEJĘCIA (takie sam jak w przejmowaniu obcych wiosek jednak poziom budynków nie zmieni się )
- tracimy mury/wały/palisadę
- tracimy wszystkie jednostki
- tracimy ulepszenia w zbrojowni
- tracimy badania w akademii
- tracimy rezydencję

Dlatego należy pamiętać w ogólnym rozwoju naszego imperium, które wioski będziemy w przyszłości samemu sobie przejmować i ograniczyć do absolutnego minimum lub najlepiej zrezygnować przede wszystkim z budowy armii oraz badań.


PRZEJMOWANIE OSAD

Na początek kilka podstaw : By przejąć osadę trzeba zniszczyć pałac lub rezydencję i zaatakować osadę konsulami. Trzeba mieć też odpowiednią ilość punktów kultury (PK) i pamiętać, że nie można przejąć czyjejś stolicy.

DO OBNIŻENIA ZADOWOLENIA SĄ POTRZEBNE PUNKTY KULTURY NA NASTĘPNĄ OSADKĘ - NAWET JEŚLI NIE CHCEMY PRZEJĄĆ DANEJ OSADY TYLKO KOMUŚ POMÓC TO BEZ PK NIC NIE ZROBIMY (PK NIE SĄ WYMAGANE DO SAMO PRZEJĘCIA)

W czasie ataku najpierw strzelają katapulty i dopiero pod koniec walki konsul obniża zadowolenie dlatego można posłać konsula w pierwszym ataku z katapultami i jeśli pałac/rezydencja zostaną zniszczone oraz konsul przeżyje to wtedy obniży zadowolenie.

Administratorzy zależnie od nacji mają różną efektywność :

KONSUL obniża zadowolenie o 20% - 30%
WÓDZ obniża zadowolenie o 20% - 25%
HERSZT obniża zadowolenie o 20% - 25%

Dodatkowo duże święto, które jest organizowane w osadzie gdzie znajduje się konsul zwiększa tą efektywność o 5% - jeśli duże święto jest organizowane w podbijanej osadzie efektywność wszystkich atakujących konsulów spada o 5%

Są też dodatkowe czynniki wpływające na skuteczność konsulów jednak znane są one wyłącznie twórcom gry. Chodzą plotki że na efektywność wpływa też bonus do ataku bohatera czy bonus z konta plus. Moim zdaniem na pewno jest brany pod uwagę bonus z różnicy popa.

W praktyce trzeba wykonać ok 5 - 6 kursów konsulem. Jeśli atakujemy gracza o podobnym popie lub organizujemy duże święta 5 powinno starczyć.


PRZYWRACANIE ZADOWOLENIA

By przywrócić zadowolenie w wiosce należy odbudować tam pałac/ rezydencję - każdy poziom tych budynków generuje 1% zadowolenia na godzinę.
Samo z siebie zadowolenie też wraca ale jest to tempo rzędu 1% na kilka dni.


ORGANIZACJA PRZEJĘCIA

Powyżej starałem się was namówić do odpowiedniej organizacji swoich slotów - jeśli tak zrobicie to powinniście mieć 3 konsulów z głównym offem i jeszcze 2 z rezerwowym. Możecie przy dodatkowej organizacji dużych świąt przejąć niemal każdą wioskę wysyłając jedynie dwa ataki - zwiększacie wasze szanse gdyż jesteście w stanie puścić fejki z taranów na wiele innych wiosek wpędzając przeciwników w poważne zakłopotanie.
Jeśli wyślemy konsulów z 5 wiosek będzie nam bardzo ciężko stworzyć odpowiednią zasłonę dymną - należy w tym wypadku pamiętać by w każdej wiosce z konsulem znajdował się warsztat i kilka taranów na fejki (galowie na dalsze dystanse powinni zawsze dołączać do herszta taran gdyż jego nietypowa prędkość (5) może zdradzić cel naszego ataku)

Skoordynowany atak na jedną osadę z dwóch naszych wiosek zawsze wygląda podejrzanie dlatego zachęcam do organizowania wspólnych akcji - jeśli dwie osoby wyślą swoje główne offy - każdy z trzema konsulami to przejmiecie każdą osadę.
Należy pamiętać o odpowiedniej koordynacji albo raczej o jej braku. Warto zostawić kilka, kilkanaście minut przerwy - ataki będą wyglądać bardziej niewinnie i unikniemy sprzątnięcia offa naszego koleżanki/kolegi jeśli okaże się że w wiosce, którą atakujemy już obniżono zadowolenie i pierwszy atak ją przejmie - zostaje wtedy czas na wycofanie jednostek bo należy pamiętać o tym, że atakująca armia po zdobyciu wioski zostaje w niej jako wsparcie.

Jeśli chodzi o przejęcie to zawsze mam dylemat czy puścić konsuli razem z pierwszą falą czy też wysłać ich w drugiej. Oto zalety każdego z rozwiązań rozwiązań :

KONSUL I OFF RAZEM
- łatwość organizacji ataku
- większy element zaskoczenia

KONSUL I OFF OSOBNO
- mniejsze ryzyko że stracimy jakiegoś konsula w czasie ataku
- nasz off jest zabezpieczony przed pułapką polegającej na tym, że pierwszy atak wchodzi do wioski z uprzednio obniżonym zadowoleniem, zdobywa ją i sekundę po tym zostaje zmieciony przez kontrę przeciwnika lub offa naszego sojusznika wchodzącym po nas.

KILKA FAKTÓW ODNOŚNIE PRZEJĘTEJ WIOSKI :
- jeśli przejęliśmy wioskę od gracza o mniejszej liczbie popa niż my to poziom każdego budynku i pola zostanie obniżony o jeden
- nawet jeśli obrońca jest tej samej nacji co my to znikają umocnienia, traper oraz wszytko to o czym była mowa w samo przejęciu
- sloty zajęte przez przez poprzedniego właściciela pozostają dalej zajęte (jeśli przeciwnik zajął/przejął z tej wioski np. dwie inne wioski to do momentu wyzerowania/przejęcia którejś z tych wiosek nie będziemy mogli szkolić w niej ani osadników ani konsula)

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
GotLink.plprzeciski Kuźnica wczasy